Pagrindinis

Ar galima naudoti padangas su skirtingu protektoriumi?

 

Padangos – vienas svarbiausių automobilio saugumo elementų. Jos lemia sukibimą su keliu, stabdymo kelią, stabilumą posūkiuose ir net kuro sąnaudas. Todėl nenuostabu, kad vairuotojai dažnai klausia: ar galima naudoti padangas su skirtingu protektoriumi? Atrodytų, jei visos žieminės padangos tvarkingos ir be defektų – skirtumo neturėtų būti. Tačiau iš tiesų toks sprendimas gali turėti rimtų pasekmių.

Ką reiškia skirtingas protektorius?

Protektorius – tai padangos raštas, kuris tiesiogiai lemia sukibimą su keliu. Kiekvienas raštas sukurtas tam tikroms sąlygoms: vieni geriau šalina vandenį, kiti užtikrina geresnį sukibimą sniege ar žvyrkelyje. Skirtingų protektorių padangos reiškia, kad automobilio ratai elgsis nevienodai – vieni labiau „kabins“ kelią, kiti slystels greičiau.

Kuo tai pavojinga?

Naudojant padangas su nevienodu protektoriumi, automobilis gali tapti nestabilus, ypač ekstremaliose situacijose. Pavyzdžiui:

 

  • Stabdant automobilis gali traukti į vieną pusę.
  • Posūkiuose prarandamas balansas tarp priekinių ir galinių ratų.
  • Lietingu oru viena padanga gali greičiau prarasti sukibimą dėl vandens sluoksnio, o kita – dar laikyti kelią.


Toks elgesys ne tik mažina komfortą, bet ir didina avarijos riziką. Net jei skirtumas tarp protektorių atrodo nedidelis, jis gali būti lemiamas netikėto manevro metu.

Ką sako įstatymai?

Pagal Kelių eismo taisykles, vienos ašies padangos turi būti vienodo tipo, dydžio ir protektoriaus rašto. Kitaip tariant, priekinės arba galinės padangos turi būti identiškos. Skirtingas protektorius galima turėti tik tarp ašių – pavyzdžiui, priekyje vasarinės, gale žieminės (tačiau tai vis tiek nerekomenduojama).


Įstatymas leidžia tam tikrą skirtumą protektoriaus gylio atžvilgiu, tačiau ne pačio rašto. Tai reiškia, kad galite naudoti to paties tipo padangas su šiek tiek labiau nudilusiu protektoriumi, bet ne visiškai skirtingu dizainu.

Kada išimtis įmanoma?

Vienintelė protinga išimtis – laikinas sprendimas, kai, pavyzdžiui, pradurta viena padanga ir reikia nuvažiuoti iki serviso. Tokiu atveju galima naudoti atsarginę, jei jos matmenys ir tipas bent iš dalies sutampa. Vis dėlto toks važiavimas turėtų būti trumpas ir atsargus.

Ar verta rizikuoti?

Techniniu požiūriu – ne. Net jei atrodo, kad automobilis važiuoja gerai, skirtingi protektoriai keičia sukibimo balansą ir ABS, ESP sistemų darbą. Šiuolaikiniai automobiliai kalibruoti taip, kad visos padangos elgtųsi vienodai. Kai vienas ratas „mąsto“ kitaip, visa elektronika pradeda reaguoti netiksliai.


Todėl, norint išvengti bereikalingų rizikų, verta keisti padangas poromis arba visą komplektą iš karto. Taip išlaikomas tolygus nusidėvėjimas, stabilumas ir komfortas.

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt

Kaip išvengti šios problemos?

Kad padangos susidėvėtų tolygiai, kas 10–15 tūkstančių kilometrų jas verta sukeisti vietomis – priekines su galinėmis. Taip išvengiama situacijos, kai viena ašis nusidėvi greičiau ir tampa sunku rasti identiškas naujas padangas.


Be to, visada verta stebėti padangų slėgį ir važiuoklės būklę, nes neteisingas slėgis ar pakabos defektai lemia nevienodą protektoriaus dėvėjimąsi.


Naudoti padangas su skirtingu protektoriumi – nepatar­tina ir dažnai neleidžiama. Tokia kombinacija gali pakenkti automobilio stabilumui, pailginti stabdymo kelią ir sukelti pavojų kelyje.

 

Jei norite važiuoti saugiai, geriau investuoti į vienodą padangų komplektą ir reguliariai tikrinti jų būklę. Galiausiai – padangos yra vienintelis taškas, kuris jungia jus su keliu, todėl taupyti šioje vietoje neapsimoka.