Pagrindinis

Kaip dygliuoti padangas saugiai?

 

Dygliuotos padangos vis dar kelia diskusijų – vieni be jų neįsivaizduoja žiemos, kiti laiko jas atgyvena. Visgi, kai keliai padengti ledu ar suledėjusiu sniegu, dygliai gali tapti tikru išsigelbėjimu. Jie pagerina sukibimą, sutrumpina stabdymo kelią ir suteikia daugiau stabilumo. Tačiau vienas svarbiausių klausimų išlieka – kaip dygliuoti padangas taip, kad būtų saugu ir efektyvu?

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt

Kada verta dygliuoti padangas

Dygliai turi prasmę tik tada, kai važinėjama per ledu ar suspaustu sniegu padengtus kelius. Jei dažniausiai keliai švarūs ar tik šlapi, dygliuotos padangos gali net pabloginti sukibimą, o triukšmas taps nuolatinis palydovas.


Dygliavimas tinka vairuotojams, gyvenantiems vietovėse, kur žiemos iš tiesų būna slidžios. Kitiems, ypač miestuose, kur kelių priežiūra intensyvi, verta pagalvoti, ar tikrai reikia dygliais „ginkluoti“ automobilį.

Paruošimas – pusė darbo

Prieš dygliuojant, padangos turi būti visiškai naujos arba vos naudotos. Guma turi būti elastinga, be įtrūkimų. Jei mišinys sukietėjęs, dygliai neįsilaikys – jie iškris jau po pirmųjų kilometrų.


Padangos paviršius turi būti švarus ir sausas. Net menkiausi nešvarumai ar riebalų likučiai trukdo dyglio įsitvirtinimui.

Kaip vyksta pats dygliavimas

Dygliuoti galima dviem būdais:


1. Rankiniu būdu, naudojant specialų įrankį (dygliavimo pistoletą);

2. Automatiškai, kai dygliai įstatomi gamykloje ar servise naudojant pneumatinius įrenginius.


Rankinis metodas tinka tiems, kas turi patirties ir žino, ką daro. Dygliai turi būti įstatomi tiksliai į tam skirtas ertmes – ne per giliai, bet ir ne per paviršutiniškai. Kiekvienas dyglis turi būti statmenas paviršiui. Jei įsistato kreivai, jis ne tik greičiau iškris, bet ir gali pažeisti padangos struktūrą.

Pirmieji kilometrai – „apsipratimo“ laikotarpis

Po dygliavimo nepatartina iškart spausti akseleratoriaus. Pirmuosius 400–500 km reikėtų važiuoti ramiai – vengti staigių stabdymų ir greitėjimų. Tai leidžia dygliams „įsėsti“ į gumą ir užimti stabilų padėtį.


Jei šis etapas praleidžiamas, dalis dyglių gali iškristi, o likusieji – dėvėtis netolygiai.

Saugumo taisyklės, kurių verta laikytis

 

  • Dygliuotas padangas montuok ant visų keturių ratų. Dygliuoti tik priekinę ašį – pavojinga. Automobilis taps nestabilus, ypač posūkiuose.
  • Prieš kelionę patikrink dyglio aukštį – jis turi išsikišti apie 1–2 mm virš protektoriaus paviršiaus.
  • Laikyk tinkamą oro slėgį padangose, nes per mažas slėgis padidina dyglių apkrovą ir jie dėvisi greičiau.
  • Nepamiršk, kad dygliuotomis padangomis draudžiama važiuoti kai kuriose šalyse ar kelių ruožuose, todėl verta pasitikrinti taisykles prieš kelionę į užsienį.

 

Kada dygliai tampa problema

Dygliuotos žieminės padangos turi ir trūkumų – jos triukšmingesnės, mažiau komfortiškos ir labiau gadina sausą asfaltą. Be to, esant švelnioms žiemoms, dygliai praranda prasmę – guma pati geriau sukimba su šlapia ar minkšta danga.


Todėl jei tavo keliai dažniausiai be ledo, o sniegas išsilaiko vos kelias dienas, galbūt užtektų geros minkšto mišinio žieminės padangos be dyglių.

Dygliuoti galima, bet protingai

Dygliavimas – tai ne tik techninis procesas, bet ir atsakomybė. Kad padangos būtų saugios, svarbiausia laikytis kelių taisyklių: tinkamas gumos mišinys, tikslus įstatymas, atsargus pirmasis važiavimas ir visų ratų balansavimas.

 

Kai viskas padaryta teisingai, dygliai tampa ne trukdžiu, o patikimu sąjungininku – tyliai dirbančiu už kiekvieną vairuotojo judesį ant ledo.