
Automobilių pasaulyje daug kas remiasi vizualiniais įspūdžiais. Vairuotojai dažnai vertina padangas pagal protektoriaus gylį, raštą ar bendrą estetinę būklę. Vienas iš išorinių požymių, kuris neretai sukelia diskusijų, yra padangų spalva. Ar tamsesnė, juodesnė padanga iš tikrųjų reiškia geresnę gumos kokybę? O gal tai tik mitas, susiformavęs dėl senų įsitikinimų ir reklamos įtakos?
Nors spalva gali suteikti tam tikrų užuominų apie sudėtį, ji tikrai nėra patikimas būdas vertinti padangos ilgaamžiškumą ar eksploatacines savybes. Norint suprasti, kodėl taip yra, verta pažvelgti į tai, iš ko apskritai gaminamos padangos ir kokį vaidmenį spalva čia atlieka.
Kur pirkti padangas?
Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt
Pagrindinė priežastis, kodėl padangos visuomet atrodo juodos, yra suodžiai (anglies juodumas). Tai smulki dalelė, kuri į gumos mišinį įtraukiama dėl kelių svarbių savybių:
Ji stiprina gumą ir apsaugo nuo dilimo.
Padeda geriau išsklaidyti šilumą, kuri susidaro riedant.
Didina atsparumą ultravioletinei šviesai.
Be suodžių, guma būtų šviesiai pilka, minkštesnė ir kur kas greičiau senstų. Tad juoda spalva atsiranda ne dėl dizaino ar vizualinio išskirtinumo, o dėl funkcinių savybių, tiesiogiai susijusių su atsparumu.
Tačiau svarbu suprasti, kad pats juodumo intensyvumas – t. y. ar padanga atrodo labai tamsi, ar labiau pilkšva – nebūtinai atspindi jos cheminės sudėties kokybę.
Trumpas atsakymas: ne. Gumos mišinio kokybę lemia daug daugiau elementų nei tik suodžių kiekis. Padangos gamyboje naudojama:
natūrali guma,
sintetiniai polimerai,
minkštikliai,
kietikliai,
stabilizatoriai,
įvairios technologinės priemaišos.
Skirtingi gamintojai kuria savo formules, kurios gali ženkliai skirtis net ir panašios klasės padangose. Kai kurie mišiniai suprojektuoti didesniam sukibimui, kiti – mažesniam riedėjimo pasipriešinimui ar ilgesniam tarnavimo laikui. Dėl to spalvos intensyvumas tampa tik pašaliniu efektu, o ne kokybės rodikliu.
Be to, nelygios padangų priežiūros sąlygos gali pakeisti jų spalvą. Saulės poveikis, aplinkos tarša, valymo priemonės ar net kelio dulkės gali padangas papilkinti, nors jos gali būti visiškai kokybiškos ir techniškai geros.

Padanga gali atrodyti šviesesnė dėl kelių priežasčių:
1. Oksidacija
Gumos paviršius laikui bėgant sąveikauja su oru, todėl susiformuoja plonas oksidacijos sluoksnis. Tai natūralus procesas, neturintis didelės įtakos eksploatacijai, bet spalva gali šiek tiek pakisti.
2. Pridėtinės medžiagos
Kai kurie gamintojai naudoja siliką (silicio dioksidą), kuris gali suteikti gumai kitokį atspalvį. Silika gerina sukibimą drėgnomis sąlygomis ir mažina degalų sąnaudas, tad šviesesnė spalva tikrai nėra minusas.
3. Paviršiaus susidėvėjimas
Nutrintas paviršius ar dažnas kontaktas su dulkėtu keliu gali padaryti padangos paviršių matinį.
4. Valymo priemonės
Kai kurios agresyvesnės priemonės gali nuplauti paviršinius produktus ar apsaugas, tad padanga atrodo blankesnė.
Vadinasi, šviesesnis paviršius tikrai nereiškia, kad padanga yra prastesnė.
Kad spalva neklaidintų, svarbu žinoti, į ką reikia atkreipti dėmesį:
Pagaminimo data - Net jei padanga beveik nenaudota, senėjimo požymiai gali atsirasti po 5–6 metų.
Protektoriaus raštas ir gylis - Tai vienas pagrindinių saugaus sukibimo kriterijų.
Gumos elastingumas - Kietėjanti guma mažina sukibimą, ypač šaltu oru.
Mikroskopiniai įtrūkimai - Pirmieji nuovargio požymiai dažnai slepiasi šonuose ar tarp protektoriaus blokų.
Eksploatacinių savybių ženklinimas - Nurodytos klasės (triukšmo lygis, degalų ekonomija, sukibimas drėgme) daug pasako apie realią kokybę.
Nors automobilio padangos iš pirmo žvilgsnio atrodo vienodos ir jų juodumas dažnai vertinamas intuityviai, spalvos intensyvumas nėra patikimas gumos kokybės rodiklis. Juodumas susijęs su suodžių kiekiu, tačiau tikroji padangos vertė slypi jos sudėties balanse, technologiniuose sprendimuose ir priežiūroje. Todėl geriausia vadovautis ne vizualiniais įspūdžiais, o objektyviais techniniais kriterijais bei faktišku padangos būklės vertinimu.








