Renkamės vasarines padangas: ką svarbiausia žinoti?

Pagrindinis Straipsniai Renkamės vasarines padangas: ką svarbiausia žinoti?
Renkamės vasarines padangas: ką svarbiausia žinoti 

Po žiemos vairuotojai turi pasirūpinti pasikeisti automobilio žiemines padangas į vasarines. Paprasta tiems, kurie garaže turi vasarinių padangų komplektą. Tačiau nelengvas išbandymas laukia vairuotojų, kuriems teks ieškoti naujų tinkamų padangų savo automobiliui.

Sunku išsirinkti 

Tikriausiai ne vienam nusprendusiajam pirkti naujas vasarines padangas buvo iškilęs klausimas: kaip išsirinkti? Vienas svarbiausių kriterijų yra saugumas. Įsigyjant naudotas padangas dažnai būna neaišku, kodėl jos atsidūrė tokių padangų rinkoje, ar jos buvo išmestos, ar tinkamai naudojamos, ar tiesiog nuimtos nuo tinkamai eksploatuoto automobilio ir padėtos į garažą, o vėliau parduotos. Renkantis naujas tokių klausimų nekyla.Taip pat nereikėtų pamiršti, kad rekomenduojama pirkti ne senesnę nei penkerių metų padangą, be to, būtina žinoti, kokių matmenų padangos tinkamos jūsų automobiliui. 
Geriausia pirkti nurodytąsias jūsų automobilio gamintojo. Nepaisius gamintojo rekomendacijų gali atsirasti spidometro rodmenų paklaida, suprastėti automobilio valdymas, pernelyg greitai susidėvėti padangos ar automobilio važiuoklės detalės, padidėti degalų sąnaudos. Be to, jeigu jūsų automobiliui dar galioja gamintojo garantija, prieš keisdami ne gamyklinių matmenų padangas būtinai pasitarkite su įgaliotu servisu, kitaip automobilio pardavėjas gali nutraukti garantinį įsipareigojimą.
Ant tam tikro pločio ratlankių galima montuoti tiek platesnes, tiek siauresnes padangas. Galima parinkti skirtingo pločio padangas, tačiau jų aukštis turi būti labai panašus. Dėl labai nedidelės bendro padangos aukščio paklaidos automobilio eksploatacinės savybės nepasikeis, tačiau pastarosioms turi įtakos padangos plotis.

Siauresnės padangos: geresnis važumas sniegu ir sukibimas esant šlapiai kelio dangai, didesnė degalų ekonomija, mažesnė kaina, aukštesnis padangos profilis. Pastarasis užtikrina patogesnį važiavimą. Siauresnės padangos rekomenduojamos žiemos sezonui.

Platesnės padangos: gražiai atrodo, stabilios ant sausos kelio dangos, žemesnis profilis. Pastarasis turi įtakos greitesniam pakabos elementų dilimui, padidina galimybę sugadinti ratlankį, tačiau labai pagerėja automobilio stabilumas važiuojant sausa kelio danga. Rekomenduojamos vasaros sezonui.
 
Vasaros sezonui tik vasarinės padangos

Atsiranda ir tokių vairuotojų, kurie nusprendžia per vasaros sezoną važinėti su žieminėmis padangomis, tačiau jie daro klaidą ir labai rizikuoja. Nes nuo balandžio iki spalio vasarinės padangos – visada geriausias ir teisingiausias pasirinkimas. Net sausuose keliuose ir esant vidutinėms oro sąlygoms automobilio padangos visada turi atitikti aukštus reikalavimus ir saugos standartus.

Vasarinių padangų gumos mišinys yra mažiau elastingas, palyginti su žieminių padangų, esant aukštesnei temperatūrai. Todėl vasarinių padangų riedėjimo pasipriešinimas ir padangų nusidėvėjimas yra mažesnis, be to, jos kelia mažesnį triukšmą, „apautas“ tokiomis automobilis yra stabilesnis.

Dar vienas vasarinių padangų privalumas – mažesnės degalų sąnaudos.
Vasarinės padangos yra pritaikytos prie unikalių oro sąlygų vasarą. Šios padangos pritaikytos važiuoti ir sausais, ir slidžiais keliais, visų pirma, esant aukštesnei temperatūrai. Taip yra todėl, kad vasarinės padangos turi atitinkamus kraštelius, protektoriaus juostas ir griovelius.

Stebėkite protektoriaus gylį

Reguliariai tikrinkite savo padangas, kad žinotumėte, kada jas reikia keisti.
Padangos protektoriaus griovelio nusidėvėjimas tikrinamas indikatoriumi (TWI), esančiu padangos perimetre. Vasarinėms padangoms šis dydis yra 1,6 mm, o žieminėms – 4 mm.
Kiekviena padangų gamintoja taiko skirtingus metodus padangų nusidėvėjimui matuoti. Labiausiai paplitusi sistema yra klasikinis nusidėvėjimo indikatorius. Tai 1,6 mm storio blokelis, paprastai įterpiamas išilginių kanalų gilumoje.
Kai protektorius iki jo nudyla, padanga pasiekia leistiną nusidėvėjimo lygį ir turi būti pakeista.
Kai kurie gamintojai siūlo tarpinius nusidėvėjimo indikatorius. Kai jie išnyksta, aišku, kad padangos nebeužtikrina optimalaus našumo važiuojant šlapia kelio danga. Pavyzdžiui, ant „Continental“ padangų yra tarpinis nusidėvėjimo indikatorius. Kiti gamintojai naudoja kitokią sistemą, tai – skaitinis nusidėvėjimo indikatorius: ant protektoriaus išgraviruojama nusidėvėjimo skalė, sudaryta iš kelių skaičių. Šie gumos gylį nurodantys skaičiai, dėvintis padangai, pamažu išnyksta.

Per mažas protektoriaus gylis padidina stabdymo atstumą.

Jūsų automobilio padangų ilgaamžiškumas priklauso ir nuo eksploatacijos. Padangų tarnavimo laikas gali svyruoti nuo vienų iki ketverių metų – tą kaip tik ir lemia eksploatavimo sąlygos. Tai priklauso nuo daugelio dalykų, tokių kaip vairavimo stilius, automobilio variklio galingumas, kelio dangos kokybė ir taip toliau.
Vairuojant agresyviai ir dideliu greičiu, padangos dyla kur kas greičiau. Važiuojant 120 kilometrų per valandą greičiu, padangos dyla dukart greičiau, nei važiuojant 60 kilometrų per valandą greičiu.

Straipsnis iš: Delfi.lt