Pagrindinis

Kokia įtaka žieminių padangų svoriui automobilio dinamikai?

 

Kai ateina metas keisti padangas, daugelis vairuotojų žiūri į protektoriaus gylį, dyglius, markę. Retas kuris susimąsto, kiek sveria pačios padangos. O svoris, pasirodo, turi nemažai įtakos tam, kaip automobilis važiuoja, reaguoja į posūkius ir net kiek degalų suryja per žiemą.

Iš ko tas svoris susideda

Padangos svoris – ne vien guma. Į jį įeina armuotė, protektoriaus struktūra, gumos mišinys, kartais – ir dygliai. Žieminės padangos visada būna šiek tiek sunkesnės už vasarines. Kodėl? Nes jų konstrukcija sustiprinta: storesni sluoksniai, tvirtesnės šoninės sienelės, papildomi elementai, kurie padeda išlaikyti sukibimą šaltyje.


Jei dar ir dygliuotos – svoris išauga dar keliais šimtais gramų. Didesnis ratlankis – irgi papildomi kilogramai. Žodžiu, viskas susideda.

Kaip tai jaučiasi kelyje

Automobilio dinamika – tai ne vien greitis. Tai, kaip jis reaguoja į pedalą, kaip greitai sustoja, kaip jaučiasi posūkyje. Ir čia svoris tikrai duoda savo.

 

  •  Greitėjimas. Sunkesnės padangos reikalauja daugiau jėgos, kad pradėtų suktis. Jei skirtumas tarp vasarinės ir žieminės poros siekia kelis kilogramus, pagreitėjimas tampa vos lėtesnis, ypač mažesnės galios automobiliuose.
  •  Stabdymas. Didesnė masė – didesnė inercija. Stabdant jaučiasi, kad reikia stipriau spausti pedalą, o kelias iki sustojimo pailgėja.
  •  Valdymas. Svoris veikia ir **neamortizuotą masę** – t. y. viską, kas jungiasi prie važiuoklės. Kuo ji didesnė, tuo automobilis „kietesnis“, mažiau klausosi smulkių kelio nelygumų.


Rezultatas – šiek tiek mažiau manevringumo, ypač kai kelias slidus ar nelygus.

O kaip su degalų sąnaudomis

Čia viskas paprasta fizika: sunkesnė padanga – didesnis pasipriešinimas. Varikliui tenka dirbti stipriau, kad įveiktų tą papildomą svorį. Ar skirtumas didelis? Ne, bet jis kaupiasi. Tarkim, jei keturios padangos kartu sveria 8 kg daugiau nei ankstesnės, per sezoną degalų sąnaudos gali padidėti 2–4 %. Nedaug, bet ilgainiui pajunti.

Svoris ne visada blogas

Vis dėlto, ne viskas juoda-balta. Kartais sunkesnės padangos pagerina komfortą. Jos geriau sugeria smulkius duobes ar nelygumus – automobilis važiuoja minkščiau, ne taip „šokinėja“. Tai ypač tinka didesniems automobiliams – visureigiams, mikroautobusams. Bet jei vairuoji mažą miesto mašiną, tie papildomi kilogramai labiau kenkia nei padeda.

Kiek „per daug“?

Gamintojai nurodo, kokio apkrovos indekso padangos tinka konkrečiam modeliui. Jei žieminė padanga yra 1–1,5 kg sunkesnė – nieko baisaus.

Bet kai skirtumas priartėja prie 3–4 kg, automobilis tampa vangus, o degalų sąnaudos jau akivaizdžiai padidėja. Kitaip tariant – viskas gerai, kol pokytis nedidelis. Bet ekstremalių skirtumų geriau vengti.

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt

Kaip pasirinkti protingai

Renkantis žiemines padangas verta atkreipti dėmesį ne tik į etiketę su triukšmo lygiais ar sukibimo rodiklius, bet ir į svorį. Dabar daugelis gamintojų jį nurodo savo svetainėse.


Naudinga pasilyginti kelių modelių duomenis:

 

  • Mažesnis automobilis – geriau lengvesnės padangos, taupys degalus.
  • Galingesnis ar sunkesnis modelis – gali rinktis tvirtesnes, net jei jos sveria daugiau. Stabilumas čia svarbesnis už greitį.


Padangos svoris – detalė, apie kurią retai kas pagalvoja, bet ji tiesiogiai veikia automobilio elgesį.

Sunkesnės padangos suteikia daugiau stabilumo, bet mažina pagreitį ir didina sąnaudas. Lengvesnės – priešingai: geresnis valdymas, bet mažiau „saugumo jausmo“ ant sniego.

 

Tad kaip visada – reikia balanso. Įvertink, kaip ir kur važinėji, kokį automobilį vairuoji. Žiemą svarbiausia, kad mašina būtų valdoma, o tu – ramus už vairo.