
Klausimas, ar galima montuoti skirtingo rašto padangas priekyje ir gale, dažnai kyla tarp automobilių savininkų, ypač tiems, kurie rūpinasi tiek saugumu, tiek ekonomiškumu. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad tai nėra didelė problema, automobilio padangų pasirinkimas tiesiogiai įtakoja važiavimo stabilumą, sukibimą su kelio danga ir bendrai – saugumą kelyje.
Padangų protektoriaus raštas atlieka ne tik estetinę funkciją. Jis lemia, kaip padanga sąveikauja su kelio danga, ypač šlapio ar slidžiu paviršiumi. Skirtingi raštai gali skirtis pagal:
Dėl šių skirtumų skirtingo rašto padangos gali turėti skirtingą elgseną įvairiomis sąlygomis.
Automobilio priekinė ašis atsakinga už vairavimą ir dalį stabdymo jėgos, o galinė – už trauką ir stabilumą posūkiuose. Skirtingo rašto padangos gali sukelti:
Dauguma gamintojų ir ekspertų pataria montuoti tokio pat rašto padangas ant tos pačios ašies, jei jau naudojamos skirtingos:
Praktikoje dažnai patariama, kad geresnės padangos montuojamos gale, nepriklausomai nuo to, ar jos yra žieminės, ar vasarinės. Tokiu būdu išlaikomas galinės ašies stabilumas ir sumažėja subinavimo rizika.
Kur pirkti padangas?
Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt
Kartais vairuotojai naudoja skirtingas padangas dėl ekonominių priežasčių – pvz., turima viena padanga su skirtingu raštu, ir norisi ją naudoti, kol galutinai pakeičiamos visos keturios. Tokiu atveju labai svarbu stebėti:
Nors techniškai galima montuoti skirtingo rašto padangas priekyje ir gale, tai nėra geriausia praktika. Skirtingas raštas gali paveikti automobilio stabilumą, sukibimą ir bendrai – saugumą. Jei tenka naudoti skirtingas padangas, svarbiausia taisyklė – montuoti geresnes padangas galinei ašiai, kad būtų sumažinta subinavimo rizika.
Geriausia strategija – turėti vienodo rašto padangas visoms keturioms ratams. Tai ne tik pagerina važiavimo komfortą, bet ir ženkliai sumažina avarijų riziką, ypač šlapio ar slidžiu paviršiumi.








