Pagrindinis

Ar galima naudoti skirtingo rašto padangas priekyje ir gale?

 

Klausimas, ar galima montuoti skirtingo rašto padangas priekyje ir gale, dažnai kyla tarp automobilių savininkų, ypač tiems, kurie rūpinasi tiek saugumu, tiek ekonomiškumu. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad tai nėra didelė problema, automobilio padangų pasirinkimas tiesiogiai įtakoja važiavimo stabilumą, sukibimą su kelio danga ir bendrai – saugumą kelyje.

Padangų raštų reikšmė

Padangų protektoriaus raštas atlieka ne tik estetinę funkciją. Jis lemia, kaip padanga sąveikauja su kelio danga, ypač šlapio ar slidžiu paviršiumi. Skirtingi raštai gali skirtis pagal:

 

  • Vandens nutekėjimą: gilesni grioveliai geriau nuveda vandenį, mažindami akvaplanavimo riziką.
  • Trauką ant sniego ar ledo: žieminės padangos dažniausiai turi specifinius griovelius, kad automobilis neslystų.
  • Triukšmą ir komfortą: simetriški raštai dažniausiai suteikia mažesnį triukšmą ir stabilų važiavimą.


Dėl šių skirtumų skirtingo rašto padangos gali turėti skirtingą elgseną įvairiomis sąlygomis.

Priekinės ir galinės ašies skirtumai

Automobilio priekinė ašis atsakinga už vairavimą ir dalį stabdymo jėgos, o galinė – už trauką ir stabilumą posūkiuose. Skirtingo rašto padangos gali sukelti:

 

  • Perstaigą arba subinavimą: jei priekyje ir gale skiriasi sukibimo lygis, automobilis gali netikėtai slysti į posūkyje. Pavyzdžiui, jei priekinės padangos geriau sukibę, o galinės – blogiau, automobilis gali „subinėti“, t. y. galas slysti į šoną.
  • Nelygų stabdymą: skirtingas sukibimas stabdant gali lemti automobilio nukrypimą nuo trajektorijos.
  • Netolygų protektoriaus dėvėjimąsi: skirtingas raštas gali greičiau nusidėvėti vienoje ašyje, dėl ko reikės dažniau keisti padangas.

Ar yra taisyklės?

Dauguma gamintojų ir ekspertų pataria montuoti tokio pat rašto padangas ant tos pačios ašies, jei jau naudojamos skirtingos:

 

  • Vasaros padangos: galima montuoti skirtingo rašto modelius tik esant minimaliai skirtumui protektoriaus gylio ir rašto tipų, tačiau geriausia, kad abi priekinės ar galinės padangos būtų vienodos.
  • Žieminės padangos: montuoti skirtingo rašto žiemines padangas – didelė rizika, nes sukibimo skirtumai gali lemti netikėtą slydimą ant ledo ar sniego.


Praktikoje dažnai patariama, kad geresnės padangos montuojamos gale, nepriklausomai nuo to, ar jos yra žieminės, ar vasarinės. Tokiu būdu išlaikomas galinės ašies stabilumas ir sumažėja subinavimo rizika.

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt

Ekonominiai aspektai

Kartais vairuotojai naudoja skirtingas padangas dėl ekonominių priežasčių – pvz., turima viena padanga su skirtingu raštu, ir norisi ją naudoti, kol galutinai pakeičiamos visos keturios. Tokiu atveju labai svarbu stebėti:

 

  •  Padangų protektoriaus gylį – skirtumas net kelių milimetrų gali reikšmingai paveikti sukibimą.
  •  Padangų tipą – vasarinės, žieminės, universalios padangos turi skirtingus savybių reikalavimus.
  •  Važiavimo sąlygas – slidus kelias ar didelis greitis gali stipriai padidinti pavojų.


Nors techniškai galima montuoti skirtingo rašto padangas priekyje ir gale, tai nėra geriausia praktika. Skirtingas raštas gali paveikti automobilio stabilumą, sukibimą ir bendrai – saugumą. Jei tenka naudoti skirtingas padangas, svarbiausia taisyklė – montuoti geresnes padangas galinei ašiai, kad būtų sumažinta subinavimo rizika.


Geriausia strategija – turėti vienodo rašto padangas visoms keturioms ratams. Tai ne tik pagerina važiavimo komfortą, bet ir ženkliai sumažina avarijų riziką, ypač šlapio ar slidžiu paviršiumi.