Pagrindinis

Kaip patikrinti, ar padangos nėra per senos (gumos senėjimas)?

 

Daugelis vairuotojų rūpinasi padangų protektoriumi, bet retas pagalvoja apie kitą, ne mažiau svarbų dalyką – gumos senėjimą. Net jei padangos atrodo dar „su mėsa“, tai dar nereiškia, kad jos saugios. Laikas padangoms daro ne mažesnę įtaką nei nuvažiuoti kilometrai.


Guma – gyva medžiaga. Ji nuolat keičiasi: vasarą kaista, žiemą stingsta, sugeria drėgmę, dulkes, saulės spindulius. Po kelerių metų ji paprasčiausiai praranda savo elastingumą. Kai padanga sukietėja, ji nebepajėgia taip gerai suimti kelio paviršiaus, todėl slysta greičiau, o stabdymo kelias pailgėja. Taip ir atsiranda tas pavojingas jausmas, kai automobilis lyg ir tvarkingas, bet kažkas kelyje nebe toks užtikrintas.


Paprastas būdas sužinoti, kiek padangai metų, – pažiūrėti į jos šoną. Ten, tarp visų užrašų ir ženklų, rasi keturis skaičius šalia raidžių DOT. Pirmi du reiškia gamybos savaitę, o kiti du – metus. Tarkime, parašyta „DOT 2619“ – tai reiškia, kad padanga pagaminta 2019 metų 26 savaitę, t. y. birželio pabaigoje. Atrodo paprasta, bet daugelis į tai net nepažiūri.


Gamintojai dažniausiai rekomenduoja naudoti padangas ne ilgiau kaip 5–6 metus, nepriklausomai nuo to, kiek kilometrų jos nuvažiavo. Kai kurios, aišku, atlaiko ir daugiau, jei buvo saugomos tinkamai – vėsiai, be tiesioginės saulės, ne prie radiatoriaus ar lango. Bet gatvėje, kur guma nuolat susiduria su saulės ultravioletu ir temperatūros svyravimais, senėjimas vyksta daug greičiau.


Vienas iš pirmųjų požymių, kad padanga jau „pavargusi“, – smulkūs įtrūkimai ant šonų ar tarp protektoriaus griovelių. Jie dažniausiai matosi tik iš arti, bet rodo, kad guma prarado elastingumą. Kartais atrodo, kad tie įtrūkimai nieko blogo, bet būtent nuo jų viskas ir prasideda: vanduo patenka į vidų, konstrukcija silpnėja, o po kurio laiko padanga gali net sprogti važiuojant.


Dar vienas ženklas – pasikeitęs paviršiaus blizgesys. Nauja padanga būna matinė, šiek tiek „minkšto“ paviršiaus, o senesnė tampa kieta, tarsi plastikinė. Kai spaudi ją pirštu, ji nebepasiduoda – toks jausmas, kad lieti ne guminį, o kietą paviršių. Tada ir sukibimas prastėja: stabdant, ypač ant šlapio kelio, automobilis slysta, nors protektorius dar atrodo giliai išpjautas.

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt


Be to, senėjimas vyksta net tada, kai padangos tiesiog stovi. Daugelis žmonių turi „atsarginių“ padangų komplektą garaže ir galvoja, kad jei nenaudojo – jos kaip naujos. Deja, guma sensta net ir ilsėdamasi. Jei garažas drėgnas ar karštas, procesas tik paspartėja. Tad jei padangos guli jau kelerius metus, prieš montuodamas vis tiek verta jas patikrinti.


Geriausia tai padaryti vizualiai dienos šviesoje. Pažiūrėk ne tik į protektorių, bet ir į šonus, ypač ties kraštais, kur guma jungiasi su ratlankiu. Jei matai smulkių įtrūkimų ar burbuliukų – tokia padanga jau nebeturėtų būti naudojama. Kartais servisuose dar galima išgirsti frazę „važiuos dar vieną sezoną“, bet žiema nėra metas bandymams. Kai kelias slidus, net mažas įtrūkimas gali tapti priežastimi, kodėl automobilis netikėtai „paleidžia“.


Reikia nepamiršti, kad ir rezervinė padanga, ta, kuri guli bagažinėje, sensta lygiai taip pat. Gal ji atrodo kaip nauja, bet jei automobilis važinėja jau dešimtmetį – didelė tikimybė, kad ta atsarginė nebėra patikima. Guma, laikoma uždaroje erdvėje be apkrovos, vis tiek oksiduojasi, praranda savybes.


Jei nori prailginti padangų amžių, verta jas laikyti tinkamai: vėsioje, sausoje vietoje, kur nėra tiesioginių saulės spindulių. Geriausia – ant lentynos, ne ant žemės, kad drėgmė nepersiduotų iš apačios. Taip pat verta padangas šiek tiek pasukti kas kelis mėnesius – kad vienoje vietoje guma nesusispaustų. Mažos smulkmenos, bet jos padeda išlaikyti elastingumą ilgiau.


Taigi, jei tavo žieminės padangos atrodo dar neblogai, bet nežinai, kiek joms metų – pasižiūrėk tą mažą DOT kodą. Skaičiai nemeluoja. Jeigu praėjo daugiau nei šešeri metai, geriau pagalvoti apie keitimą. Net jei protektorius dar gilus, sukibimas jau nebebus toks, kaip turėtų būti.


Trumpai tariant – padangos sensta tyliai. Jos neskleidžia garsų, neįspėja. Bet kai automobilis slysteli ten, kur anksčiau stovėjo tvirtai, tai dažniausiai pirmas ženklas, kad guma jau „ne ta“. Tad geriau patikrinti dabar, nei gailėtis vėliau. Juk kelių saugumas prasideda ne nuo variklio ar stabdžių, o nuo to, kas tiesiogiai liečia asfaltą – tavo padangų.