Labiausiai susidėvėjusios automobilio dalys yra padangos. Galų gale jos yra atsakingos už transporto priemonės sukibimą su kelio danga. Pagrindinė jų dėvėjimo priežastis yra ilgas tarnavimo laikas. Kelių saugumas priklauso nuo automobilio padangų efektyvumo. Todėl kiekvienas mašinos savininkas turi nuolat stebėti padangų kokybę ir tinkamumą važiavimui.
Kodėl važiuoti susidėvėjusiomis padangomis yra pavojinga?
Padangų eksploatavimo sąlygos atsispindi pakaboje. Tai yra, padangų nusidėvėjimo lygis yra vienas iš pagrindinių taškų, turinčių įtakos viso automobilio būklei. Todėl, jei protektoriaus rašto susidėvėjimas buvo netolygus ir pakankamai greitas, tai rodo, kad automobilyje yra gedimų. Padangų susidėvėjimas yra ypač pavojingas važiuojant dideliu greičiu žiemos keliais. Šaltuoju metų laiku padangų sukibimas su kelio danga labai pablogėja ir tai gali sukelti neigiamų pasekmių, pavyzdžiui, avariją. Kadangi bandymai, kurių metu buvo važiuota dėvėta guma, parodė, kad kelio paviršiaus sukibimas yra perpus mažesnis, palyginti su naujomis padangomis. Todėl važiuodami tokiomis padangomis turėtumėte būti ypač atsargūs ir jas kuo greičiau pakeisti. Žiemines padangas sudaro lamelės, užtikrinančios aukštą automobilio sukibimą su snieguota ir apledėjusia trasa. Todėl susidėvėjus protektoriui, pasvirusios lamelės neatlieka savo tiesioginės funkcijos, o tai daro įtaką sukibimo kokybei ir pablogina automobilio važiavimo kokybę. Važiavimas dėvėtomis padangomis šlapiu keliu gali sukelti „akvaplanavimo“ efektą. Tai yra, jei automobilio greitis yra pakankamai didelis, vanduo ir nešvarumai neturės laiko išeiti per protektoriaus griovelius. Bet jei protektoriaus raštas beveik ištrintas, sukibimas bus labai silpnas, nes po padanga bus daug vandens. Hidraulinis planavimas yra gana pavojingas, nes jis gali sukelti eismo įvykį. Taip pat lietingu oru žymiai padidėja stabdymo kelias. Palyginti su nauja guma, susidėvėjusioms padangoms reikia 2 ar daugiau metrų, kad transporto priemonė būtų sustabdyta net važiuojant nedideliu greičiu. Susidėvėjusios padangos geriausiai veikia visiškai sausose kelio atkarpose. Taip yra todėl, kad visiškai nusidėvėjęs protektorius yra geriau sukibęs. Bet net atsižvelgiant į šį momentą yra labai pavojinga važiuoti susidėvėjusia guma, nes atsiranda keletas neigiamų aspektų: padidėja stabdymo kelias, įvyksta hidroplanavimas, pablogėja kontaktas su važiuojamąja kelio dalimi ir dar daugiau. Todėl rekomenduojama kuo greičiau nusipirkti padangas ir įmontuoti jas į savo automobilį.
Pagrindinės padangų susidėvėjimo priežastys
Šie dalykai pablogina automobilio padangų būklę:
Žemos kokybės grindinys. Jei dažniausiai važiuojate blogais keliais, turite sukurti jiems tinkamiausią vairavimo stilių, kad sumažintumėte neigiamą poveikį gumai.
Vairavimo stilius. Šis parametras daro įtaką ne tik padangų nusidėvėjimui, bet ir mašinos veikimui bei eksploatavimo būklei.
Netinkamas oro slėgis padangų viduje.
Priešlaikinė automobilio priežiūra.
Ratų disbalansas.
Neraštingos sezoninės padangos. Vasarinės padangos turi tvirtą struktūrą, o žemoje temperatūroje jos tampa dar mažiau elastingos. Todėl jų tarnavimo laikas pasibaigia pakankamai greitai, jie negali užtikrinti optimaliausio sąlyčio su kelio danga lygio. Žieminės padangos yra lankstesnės, todėl važiuodamos keliais šiltuoju metų laiku jos greitai susidėvi ir lieka be dyglių.
Neteisingai pritvirtinti ratai.
Nepaisoma greičio taisyklių. Kiekviena padanga turi specialius greičio indeksus, į kuriuos reikia atsižvelgti renkantis naujas padangas.
Slydimas esant blogam orui.
Visa tai neigiamai veikia ne tik automobilių padangų būklę, bet ir visos transporto priemonės veikimą.