Pagrindinis Straipsniai

Kas kelia grėsmę akvaplaningui ir kaip to išvengti?

Akvaplaningas yra procesas, kurio metu lietingu oru tarp automobilio ratų ir važiuojamosios dalies susidaro vandens sluoksnis. Dėl to padangos praranda sukibimą, o tai žymiai pablogina valdymą. Kokie veiksniai išprovokuoja tokio poveikio pasireiškimą? Kaip išvengti avarijų ir užtikrinti saugų važiavimą vėsiu oru? Sužinosite apie tai skaitydami mūsų straipsnį.

 

Pagrindinės akvaplaningo priežastys

 

Lietaus nuplautas šlapias kelias vairuotojui visada kelia tam tikrą pavojų. Todėl tokiomis sąlygomis turėtumėte kuo atsargiau vairuoti automobilį, bandydami apvažiuoti gilias pelkes. Akvaplaningo poveikis yra labiau tikėtinas, jei vairuodami per lietų viršysite greitį ir staigiai manevruojate. Kontaktas su keliu dažnai prarandamas dėl nepagrįsto protektoriaus modelio. Pirkdami padangas būtinai atkreipkite dėmesį į jų dizaino ypatybes. Protektoriaus raštas, neturintis veiksmingų drenažo kanalų, blogai pašalina vandenį iš kontaktinio pleistro.

Akvaplaningas neišvengiamas, jei keliai yra padengti storu vandens sluoksniu. Tam didelę reikšmę gali turėti ne tik gausūs krituliai, bet ir probleminė kelio dangos būklė.

Visi šie veiksniai kartais yra vienas nuo kito priklausomi. Pavyzdžiui, tai, kad greitkelyje yra šiek tiek vandens, ne visada reiškia, kad automobilis būtinai praras ryšį su keliu. Kad taip nutiktų, pakanka pasirinkti temperamentingą vairavimo stilių ir padangas, kurių protektoriaus raštas netinkamas ar nusidėvėjęs. Įrodyta, kad 100 km / h greičiu tik 1 mm vandens sluoksnis gali sukelti akvaplaningo efektą. Todėl būkite atsargūs: pabandykite objektyviai įvertinti situaciją šlapiame kelyje ir laiku sumažinti judėjimo greitį.

 

 

 

Koks yra akvaplaningo pavojus?

 

Transporto priemonė, kuri susiduria su akvaplaningo efektu, tampa nekontroliuojama. Padangos nebereaguoja į vairavimo komandas. Jei slidžioje trasoje ratai iš dalies yra jautrūs nestabiliam sukibimui, tada, akvaplanuojant, padangų sąveika su keliu visiškai išnyksta. Vanduo, prasiskverbęs į protektoriaus įdubas, atstumia gumą nuo kelio dangos. Dėl to vairuotojui teks susidurti su visiškai nekontroliuojamu automobiliu, kuris gali sukelti avariją. Protektorius, kuris laiku neišleidžia vandens iš kontaktinės zonos, padidina automobilio stabdymo kelią ir neigiamai veikia ratų stabilumą.

 

Kaip sumažinti akvaplaningo riziką?

 

Visų pirma, jums reikia aukštos kokybės padangų, turinčių kompetentingą protektoriaus modelį. Šiandien gamintojai visais įmanomais būdais gerina padangų struktūrą, diegdami technologijas, kurios pašalina akvaplaningo tikimybę. Padangos su giliais drenažo grioveliais gerai atstumia vandenį. Ekspertai rekomenduoja kryptinį protektoriaus modelį, dažnai vadinamą lietaus protektoriumi. Eglės pavidalo lamelės prisideda prie to, kad vanduo greitai palieka darbinį padangos paviršių į visas puses. Efektyviai įveikia protektoriaus vandens sluoksnį, įrengtą išilginiais grioveliais. Atminkite, kad guma turėtų greitai išstumti vandenį iš kontaktinio pleistro - tai vienintelis būdas išlaikyti patikimas ratų sukabinimo charakteristikas esant nepalankioms klimato sąlygoms. Stebėkite padangų būklę. Susidėvėjas protektorius yra pirmas žingsnis link akvaplaningo. Taip yra dėl to, kad susidėvėjusi guma turi nepakankamo gylio griovelius, dėl kurių vanduo greitai kaupiasi sąlyčio su keliu zonoje. Susidaręs skysčio sluoksnis nuplėšia automobilio ratus nuo kelio paviršiaus ir akvaplanavimo poveikis pasireiškia iškart. Norint saugiai manevruoti ir stabdyti šlapioje trasoje, reikalingas gilus ir ryškus protektoriaus raštas. Todėl rekomenduojame iš anksto pakeisti senas padangas į naujas. Būkite budrūs keliaudami lietingą dieną. Nevažiuokite dideliu greičiu per šlapią kelią. Atminkite, kad lygios trasos ypač klastingos judant per lietui. Mėgaudamasis aukštos kokybės kelio danga ir patogiu važiavimu, vairuotojas drąsiai greitėja, pamiršdamas apie galimas pasekmes. Kartu su dideliu greičiu net ploniausia vandens plėvelė yra destruktyvi.

 

Kas būtų, jei įvyktų akvaplaningas?

 

Pirmiausia neskubėkite smarkiai pasukti vairą ir ratus, bandydami išeiti iš keblios situacijos. Taigi automobilis slys greičiau, ir jūs visiškai prarasite valdymą. Antra, nepasikliaukite automobilio stabdžių sistema. Variklio greitį reikia lėtai mažinti - tokiu būdu ratai palaipsniui atgaus sukibimą. Bet kitais atvejais, norint išgelbėti automobilį nuo akvaplaningo, rekomenduojama padidinti greitį. Pavyzdžiui, šis metodas yra taikomas transporto priemonėms su priekinių ratų pavara, kuri pirmąjį smūgį užfiksuoja galiniams ratams. Šiek tiek pagreitėję, jūs neleisite, kad akvaplaningas visiškai absorbuotų jūsų automobilį.