Pagrindinis

Kaip keičiasi stabdymo keliai su nauja ir sena padanga?

 

Kiekvienas vairuotojas žino, kad padangos – tai vienas svarbiausių automobilio saugumo elementų. Tačiau dažnai nepakankamai dėmesio skiriama tam, kaip padangos nusidėvėjimas veikia stabdymo kelią. Skirtumas tarp naujos ir senos padangos gali būti ne tik jausmas prie vairo, bet ir tiesioginis saugumo klausimas kelyje.

Naujų padangų privalumai stabdymo procese

Naujos žieminės padangos pasižymi gilesne protektoriaus įduba ir geresniu gumos mišiniu, kuris užtikrina efektyvų sukibimą su kelio danga. Tai reiškia, kad stabdant, automobilis sustoja trumpesniame atstume. Tyrimai rodo, kad nauja padanga gali sumažinti stabdymo kelią net 20–30 % palyginti su nusidėvėjusia padanga drėgname kelyje.


Be to, nauja padanga užtikrina geresnį stabilumą posūkiuose, mažina akvaplanavimo riziką ir pagerina trauką ant slidžių paviršių. Trumpiau tariant, naujos padangos – tai ne tik komfortas, bet ir reali galimybė išvengti nelaimingų atsitikimų.

Sena padanga: rizika stabdant

Sena padanga, kurios protektorius nusidėvėjęs, gumos mišinys sukietėjęs, stabdymo metu praranda dalį efektyvumo. Stabdant automobilį, stabdymo kelias gali būti ženkliai ilgesnis, o ant šlapios kelio dangos – ypač pavojingas. Net 3–4 mm nusidėvėjęs protektorius gali padidinti stabdymo kelią keliais metrais, o tai gali nulemti eismo įvykio tikimybę.


Be to, sena padanga blogiau reaguoja į staigius manevrus, sunkiau „laikosi“ kelio dangoje, todėl vairuotojas gali patirti nestabilią reakciją posūkiuose ar skubaus stabdymo metu. Tai ypač aktualu žiemos metu, kai kelio danga slidžiuojanti.

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt

Kada laikas keisti padangas?

Ekspertai rekomenduoja keisti padangas, kai jų protektoriaus gylis nukrenta iki 3 mm arba kai matyti rimti nusidėvėjimo ženklai, plyšimai ar deformacijos. Net jei padanga vizualiai atrodo gerai, jos gumos savybės sensta, todėl stabdymo efektyvumas mažėja.


Be to, svarbu atsižvelgti į gamintojo rekomenduojamą padangų amžių. Dažniausiai laikoma, kad net jei padanga naudojama sausoje ir saugioje aplinkoje, po 5–6 metų jos eksploatacija tampa rizikinga.


Stabdymo kelio skirtumas tarp naujos ir senos padangos nėra tik teorinis. Nuo to priklauso, kiek greitai automobilis sustos kritinėje situacijoje. Nauja padanga užtikrina trumpesnį stabdymo kelią, geresnį sukibimą su kelio danga ir didesnį saugumą. Sena padanga, nors vizualiai gali atrodyti tinkama, stabdymo metu gali pasirodyti nepataisomai neefektyvi.

 

Rūpestis padangomis – tai ne tik komfortas, bet ir realus jūsų saugumas kelyje. Laiku pakeitus senas padangas naujomis, galima ženkliai sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką ir jaustis saugiau kiekviename posūkyje.