Pagrindinis Straipsniai

ES padangų ženklinimas

ES padangų ženklinimas

Lengvųjų automobilių ir sunkvežimių padangos, kurios yra pagamintos po 2012 m. birželio mėn. ir ES jomis prekiaujama nuo 2012 m. lapkričio mėn. Europos Komisijos patvirtintu  reglamentu, privalo būti ženklinamos specialiu lipduku ar etikete. 

Be jokios abejonės, šiuo dokumentu siekiama, kad eismas keliuose būtų kur kas saugesnis. Tačiau, tuo pačiu metu, labai didelis dėmesys yra skiriamas ir ekonomikai bei aplinkos užterštumo klausimui. Tokiu būdu, skatinama naudoti kurą taupančias ir mažesnį triukšmą keliančias padangas. Šio inovatyvaus ženklinimo dėka, numatytas bendras etiketės ar lipduko kūrimo šablonas. Jis turi būti prieinamas ir reklaminėse platformose. Tai reiškia, kad pirkėjas su informacija gali susipažinti tiek fizinėje prekybos vietoje, tiek perkant internetu. Būtina pastebėti, kad šis reikalavimas yra netaikomas dygliuotoms, sportinėms ir pramoninėms automobilių padangoms. 

 

Padangų savybių analizė ES

 

Verta pastebėti tai, kad šis nuo 2012 m. galiojantis tarptautinis automobilių padangų ženklinimas ES apibrėžia net tris pačias svarbiausias jų savybes:

 

Sukibimas su šlapia danga. Ženklinimas yra apibrėžiamas raidėmis nuo A (aukščiausias įvertinimas) iki G (prasčiausias įvertinimas). Svarbu pastebėti, kad D ir G kategorijos nėra taikomos lengviesiems automobiliams. Renkantis šio tipo padangas, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad geras sukibimas gali lemti palankų pasipriešinimą judėjimui ar kitas esmines savybes. Tad, būtina įvertinti padangoms keliamus prioritetus.

 

Degalų sąnaudų efektyvumas. Ženklinimas yra žymimas raidėmis nuo A (mažas degalų suvartojimas) iki G (didelis degalų suvartojimas), skirtumas tarp jų siekia apie 7,5 proc. Be kita ko, D klasė yra netaikoma lengvojo automobilio padangoms. Verta pastebėti tai, kad degalų sąnaudas, šiuo atveju, lemia pasipriešinimas judėjimui ir pačių padangų deformacijos procesai. Be jokios abejonės, jei bus galima užtikrinti palankų judėjimą, degalų bus sunaudojama kur kas mažiau. Didelis dėmesys šiuo klausimu turi būti skiriamas ir padangų slėgiui, vairavimo technikai ir bendram transporto priemonės svoriui.

 

 

Triukšmo lygis. Tai svarbus eismo aplinkos vertinimo rodiklis, kurį nusako vairavimo stilius, eismo intensyvumas, padangos ir kelio sąveika. Triukšmo lygis yra matuojamas decibelais, naudojant logaritminę skalę, o etiketėje ar lipduke jis žymimas pilnavidurės juodos bangelės (apverstas WiFi ženklas) ir garsiakalbio padangoje aplikacija. Vertinimas yra atliekamas 3 etapais. Čia 1 pilnavidurė bangelė reiškia, kad 3dB viršyjami šiuo metu keliami reikalavimai. Tuo tarpu, 2 pilnavidurės bangelės reiškia, kad šie reikalavimai atitinka numatytus standartus. Kita vertus, 3 pilnavidurės bangelės taip pat reiškia, kad padanga neatitinka galiojančių normų.

 

Tik dar kartą galime patvirtinti tai, kad šios padangų savybės bendrai eismo situacijai ir mūsų individualiam judėjimui turi labai didelę reikšmę. Kuo daugiau vairuotojų pasirinks aukštesnės kokybės ir palankaus vertinimo sulaukusias padangas, tuo bendra transporto priemonių srautų kokybė bus tik palankesnė.