Pagrindinis

Ar žieminės padangos turi kitokį ridą nei vasarinės?

 

Kai kalbama apie padangas, dauguma vairuotojų galvoja tik apie laiką, kada jas keisti. Tačiau vienas iš svarbiausių skirtumų tarp žieminių ir vasarinių padangų slypi protektoriaus, dar kitaip vadinamo rida, struktūroje. Šis skirtumas nėra tik dėl marketingo – jis tiesiogiai veikia, kaip automobilis laikosi kelio ir kaip saugiai galite važiuoti įvairiomis sąlygomis.

Ridų skirtumai ir paskirtis

Žieminės padangos dažniausiai turi daug gilesnį ir tankesnį protektoriaus raštą nei vasarinės. Kodėl? Pagrindinė priežastis – sniegas ir ledas. Gili rida leidžia padangai „įsikibti“ į slidžią dangą, o smulkūs grioveliai – „lamelės“ – padeda nukreipti vandenį ir sniegą, kad sumažėtų akvaplanavimo rizika. Kitaip tariant, žieminės padangos tarsi mažos kojinės su įgilintais raštais, kurios suteikia geresnį sukibimą, kai kelias šlapias ar padengtas sniegu.


Vasaros padangos, priešingai, turi siauresnę ir mažiau gilią ridą. Jos skirtos kitokiems iššūkiams: karštam asfaltui ir sausam keliui. Mažesnė rida padeda padangai greičiau „prisiklijuoti“ prie kelio, suteikia stabilesnį važiavimą ir trumpesnį stabdymo kelią. Be to, siauresnė rida mažina trintį su asfaltu, todėl kuro sąnaudos būna mažesnės.

Ridų gylio įtaka saugumui

Svarbu ne tik raštas, bet ir jo gylis. Žieminėms padangoms saugus protektoriaus gylis prasideda nuo maždaug 4 mm, o idealiai – apie 6 mm ar daugiau. Kai ridų gylis mažėja, net ir „žieminės“ padangos pradeda elgtis panašiai kaip vasarinės ant sniego ar ledo. Tai reiškia, kad stabdymo kelias pailgėja ir automobilio kontrolė tampa sunkesnė.


Vasaros padangų atveju minimalus saugus protektoriaus gylis – apie 1,6 mm, bet kritiniu atveju, ypač važiuojant lietingą dieną, gylis turėtų būti bent 3 mm, kad vanduo galėtų tinkamai nutekėti ir padangų sukibimas su kelio danga nebūtų prastas.

Ridų modeliai: daugiau nei estetika

Jei atidžiai pasižiūrėsite į padangas, pastebėsite, kad žieminės dažnai turi daugybę siaurų griovelių, vadinamų lamelėmis. Jos ne tik padeda nukreipti vandenį, bet ir šiek tiek „pakiša“ padangą po sniegu, suteikdamos papildomą sukibimą. Vasaros padangos turi mažiau lamelių, o didesnės dalys leidžia geriau „prilipti“ prie karšto asfaltuoto kelio.


Taigi, ridų skirtumai – ne tik vizualinis skirtumas. Jie tiesiogiai lemia, kaip padanga veikia konkrečiomis sąlygomis. Keisdami padangas pagal sezoną, jūs ne tik laikotės įstatymo, bet ir iš tikrųjų saugote save bei kitus kelyje.

 

Kur pirkti padangas?

Padangų parduotuvė www.pirkitpadangas.lt
Padangos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir visoje Lietuvoje.
Padangos internetu už gerą kainą.
Užsisakykite jau dabar! +370 689 777 44 , info@pirkitpadangas.lt

Praktiniai patarimai vairuotojams

1. Nepamirškite patikrinti ridų gylį – net žieminės padangos su sekančia ridų riba nebus saugios ant sniego.

2. Stebėkite protektoriaus dėvėjimą – net jei rida gili, netolygus dėvėjimas gali sumažinti padangos efektyvumą.

3. Vasaros padangos ant žiemos kelio – dažnai atrodo „gerai“, bet stabdymo kelias gali būti 2–3 kartus ilgesnis.

 

Žieminių ir vasarinių padangų ridai atspindi skirtingas kelio sąlygas, kurias jos turi įveikti. Gili, tanki žieminė rida skirta sniegui, ledui ir vandeniui, o plokštesnė vasarinė – šilumai, sausam asfaltui ir stabilumui. Suprasti šiuos skirtumus – pirmas žingsnis, kad važiavimas būtų saugus ir komfortiškas ištisus metus.